“30-dagars-utmaningen: Dag 02”



TEMA: OM JAG VANN 120 MILJONER

Hmmm... Jag har ett par ideer på hur det skulle vara om jag vann så mycket pengar. Det första som slår mig är nog att jag skulle köpa en stor lägenhet inne i stan. Sedan skulle jag förmodligen göra samma sak åt min familj och vänner - åt dom som vill förstås. Åt min syster med familj skulle jag nog köpa ett hus.



Såhär ser min lägenhet ut! Hejdå Gubbängen... *snyft*



Sedan tänker jag rent spontant att jag skulle vilja starta någon form av stiftelse. När jag var 19 år hade jag turen att kunna åka och plugga i San Diego i 3 månader - en ganska kostsam historia. Det var det absolut bästa jag kunde ha gjort som förvirrad tonåring, och att kunna erbjuda samma möjlighet för andra som inte har resurserna kan jag tänka mig skulle vara ganska givande.


Jag och min kompis Luzia på Ocean Beach, San Diego, 2006.


Sedan skulle jag förstås resa, resa, resa! Jag vill åka till USA (typ bila eller tågluffa kust till kust) Jamaica, Cuba, hela Västindien egentligen... Och Mexico, Argentina, Brasilien, Chile... För att inte tala om Rumänien, Ryssland, Bulgarien, Polen, Slovakien... Och Afrika vore också kul att se. För att nämna några.


Finns det någon härligare känsla än att vara påväg nånstans?

Vad skulle jag mer göra? Antagligen köpa en massa saker... :D På både gott och ont.
Sarah
Min älskade syster!! Vad du är gullig, tack för den! Om jag vann 120 milj skulle jag göra desamma för dig, och anställa en nanny så vi hade tid att träffas och gå och shoppa och göra naglarna:) Visst skulle det vara coolt om vi båda vann, då skulle vi kunna flytta till typ Kalifornien båda två, och leva livet där tillsammans med våra familjer.. Ja, ja , vad är en bal på slottet...
Namn:
Kommentar:
E-mail:
Bloggadress:
Kom ihåg mig?
Trackback
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...